Pizza


Snoket litt rundt i dag og fant denne på siden til Kristine Weber. Så utrolig digg ut, så denne skal jeg prøve.


Pizzabunn:
1 eggehvitte (som et bindemiddel)
80g mandelmel
60g bakepro
50g hi-maize
50g kruskakli
100g havregryn (males til mel, spar litt til å kna ut deigen på bakepapiret)
1 ts jbk-mel (tykningsmiddel)
1,5 dl vann
2 ts bakepulver
1 ss olje
1/2 ts salt

Jeg vet at denne listen er lang, men her kan dere i hvert fall se alle valgmulighetene man har :smile: Det går fint an å egenkomponere sin egen bunn, ta mer/mindre av noe. Det viktige er å ha egg for at deigen skal holde sammen, og olje for at det ikke skal sitte fast på bakepapiret.
Dere vil kanskje vite næringsinnhold i pizzabunnen – jeg har regnet ut for dere (ca-målinger);
Hele bunnen: Kcal: 730   Protein: 92,5 (wow)   Karb: 37,2   Fett: 23,5
Pr pizzastykke: Kcal: 60   Protein: 7,7   Karb: 3,1    Fett: 1,9

Vi hadde karbonadedeig med masse godt krydder,

hakkede tomater, rødløk, purre, paprika og lett-ost, inn i ovnen på 200 grader i 25-30 min.

2 responses to “Pizza

  1. Den må du prøve ja, mer protein enn karbs i pizza er ikke dårlig🙂
    Men – jeg glemte havregrynen jeg brukte (tihi), så beklager det. 100g havregryn malt opp til mel – har endret på innlegget og.

Leave a Reply

