Hva skjer når “treningsveiledere” ikke er i stand til å veilede?


Senest i dag når jeg var å trente bein, fikk jeg se treningsprogrammet til en nybegynner som eieren av senteret hadde laget. Og jeg kan ikke huske sist jeg så en så rotete, ulogisk treningsprogrammering. Det var gjennomsyret av tankeløshet. Fullstendig blottet for harmoni og balanse. For å nevne noe i farta: Den ene økten begynte med situps, fortsatte med benkpress, så over til nedtrekk, så knebøy og så biceps. Totalt 4 sett på EN ryggøvelse + litt rygghev og så hele 7 sett på biceps…..inniblandt dette ustrukturerte, hensynsløse kaoset fant hun også plass til litt annet småpjusk. Jeg syntes synd på han stakkars kar’n som stod å trente i god tro om at dette ville få ham videre. At det skulle gi god fremgang. Hun hadde heller ikke tatt seg tiden til å lære ham riktig teknikk, så han lå jo der spratt stanga opp og ned på brystkassen sin, etterfulgt av noe som kanskje kunne ha lignet halve knebøy. Så jeg tok meg likesågot friheten til å ydmykt si at jeg ikke kunne forstå hva hun tenkte når hun ville han skulle trene på den måten. Når jeg ser sånt, får jeg lyst til å slå på stortromma å skreddersy et periodisert program basert på hvor han vil med treninga, og slengt inn en enkel kostholdsplan på kjøpet. Så jeg sa det til ham så pent jeg kunne. At programmet han hadde kunne han bruke i en måned eller to for å “komme inn i ting” å kanskje lære litt teknikk, men at han burde forandre treningsmetode ganske snart om han ville komme noen vei. Å det var å si det meget pent, for jeg følte meg litt ille til mot, der jeg stod å slakta hun som stod i rommet ved siden av…🙂 Forøvrig en kjempehyggelig dame som kan sin gruppetrening, men trening for styrke og hypertrofi er hun ganske enkelt elendig på. Så til alle dere som trenger hjelp med treninga, men sliter med fremgangen og rare unødvendige programmer fra “treningsveiledere” som egentlig burde holdt seg til step og spinning, send meg en mail; så finner vi ut av det. Prisliste får du ved forespørsel, men frykt ikke. Jeg ligger langt lavere enn de aller fleste i pris. Dette fordi jeg mener alle fortjener en sjanse til fremgang, men dette er tross alt ganske tidkrevende. Så litt må det koste.

Eksempel på pakketilbud:

Kostholds Oppsett Nybegynner : 450,-

Treningsprogram Nybegynner: 450,-

Kombo: 800,-

Sleng en mail til kennethr@gmx.com om du vil ha mer informasjon.

Leave a Reply

