Morgenkaffe & morgentanker på en søndag.


Våkna relativt tidlig i dag til søndag å være, men det er en del av planen. Frem for et par uker siden så har døgnrytmen min sklidd helt ut og det har resultert i lillla poser under øynene, trøtt hele dagen, liten tiltakslyst og økt depresjon og angst, spesielt på morgenen. Jeg kan dele såpass med dere som følger meg at jeg er så heldig å våkne med akutt angst omtrendt 80% av tiden, så en døgn-justering har hjulpet på energinivået. Og DET er knallbra. Jeg kan presse meg hardere på trening, jeg spiser mer regelmessig og styrken er adskillig mye bedre. For ikke å snakke om motivasjonen som har steget noen hakk.

Jeg synes det er trivelig å sjekke bloggstatistikken min å se at jeg har over 600 besøkende siden oppstart i midten av januar. Det motiverer meg til å fortsette med dette og gjøre bloggen enda bedre for dere som leser den. Jeg har lagt til en ny kategori som heter Kenneth’s Kjøkken, som per nå har et magert innhold, men jeg lover å følge opp med oppskrifter jeg samler fra andre samt mine egne varianter. Jeg er stor fan av å ta f.eks standard junkfood og gjøre det om til en mager og balansert gourmet variant, og har noen bilder klare som vil komme etterhvert, med fremgangsmåte og det som hører med. Jeg tar gjerne imot ønsker fra dere om hva dere vil lære å lage en sunnere versjon av, evt hva dere savner oppskrifter på generelt. Så det er bare å bombardere meg med comments og mails, så skal jeg gjørde mitt beste for å imøtekomme dere.

Jeg håper på feedback fra andre fitness utøvere/BB bloggere og tar imot konstruktiv kritikk med åpne armer.

Har dere spørsmål som er treningsrelatert så fyr løs. Jeg er ingen altomfattende ekspert men har vektreduksjon/vektøkning, hypertrofi og styrke som spesialfelt. Jeg jobber koninuerlig med å tilegne med kunnskaper som med tiden vil gjøre meg til en bedre utøver og ikke minst en bedre PT. Og har du en problemstilling som jeg ikke kan hjelpe deg med selv (ingen kan alt om alt), så henviser jeg deg til en/de jeg anser som eksperter på akkurat det feltet du trenger hjelp på. Kunsten å lære, å stadig bli bedre, handler like mye om å kjenne siden egne begrensninger som det å ta til seg ny input hele veien. Men jeg kan si som så at samtlige av de jeg har hjulpet, kun har positive tilbakemeldinger, og jeg strekker meg langt for du skal få den hjelpen du trenger.

Er det noe dere savner i bloggen min? Er det noe dere kunne vært foruten? Noe dere vil har mer av? Fyr løs!

Det finnes ingen ultimat fasit på hvordan du oppnår en gitt målsetting. Det handler om å implementere de prinsippene/metodene som fungerer på strategiske punkter underveis, og alltid huske at resultatene kommer. Men ikke etter en dag eller to. Kombinerer du vilje til fremgang med indre og ytre motivasjonsfaktorer, guts til å ta i litt på treninga og føre en oversikt over progresjonen din, og sist men så absoultt ikke minst; legger om kosten din slik at den er i takt med målet ditt, så tar det ikke mange ukene før du ser deg selv i speilet å tenker noen få relativt fornøyde om degselv. Det er sikkert.

Og før jeg lager en ny kopp kaffe (siden den andre blei kald mens jeg skrev dette). Kenneth’s Verden har en Facebook side, som jeg håper dere vil støtte meg ved å joine!

Ha en trivelig og daff søndag folkens.

Hilsen Kenneth.

Leave a Reply

