Sånn er det.. :)


Det tar litt tid å bli vant til å ha et nyfødt barn, det er sikkert. Skal jo ha mat ca annenhver time døgnet rundt, go bleien skiftes iallefall 5 ganger til dagen. Hun har heldighvis arvet pappa’s matlyst🙂 Nesten misunnelig på morsmelken der jeg ser på, med dens perfekte protein-profil🙂 Det har vært litt dårlig med oppdateringer den siste uken, men jeg har ikke hatt så mye tid til overs serru. Har fått trent to dager sist uke, men det ser ut som tilpassningen til stykkevis og delt nattesøvn går sakte men sikkert, så da vil jeg forhåpentligvis ha overskudd til å trene igjen. Maten har iallefall vært jævlig godt å få på plass igjen. I går ble det svinestrimler, panganius og kyllingfile (ikke samtidig, nei) med salat og hjemmelaget dressing av Skyr og honning-grillkrydder og litt 5% Pommes stekt i Cocosa. Talte ingen kcal i går og har heller ikke gjort det på over en uke. Formen faller sakte men sikkert mer og mer på plass, og jeg spiser egentlig relativt mye til å være på diett. Har ikke dårlig tid og godt er det. Nå som temperaturen blir bedre går det an å trene litt utendørs igjen og, det skal bli digg. Savner litt å bare kunne stikke ut på låven å pumpe litt jern og smette rett inn i dusjen igjen. Slippe kjøreturen ned til sentrum og tilbake. For ikke å snakke om hvor mye diesel vi sparer på det, så er det jo mye mer praktisk. Eneste er at jeg savner endel utstyr som jeg ikke har fått meg enda, men sålenge jeg har noen semi-greie alternativer så har jeg greid meg.

Treningsregimet mitt for tiden er ganske så variert. Trener som regel i fire-ukers faser og veksler friskt mellom type splitter og treningsmetoder. Før Amalie kom hadde jeg en mnd med nesten bare supersett og kjørte alt til failure, nå har det gått i en to split med noen få dropsett og et til to reps unna failure. Jeg har dessverre ikke vært brydd med å føre en logg, så styrkeøkningene mine blir litt sporadisk. Det går på hva jeg huska fra forrige gang jeg kjørte samme øvelse, og det er ikke alltid like lett. Jeg bytter ofte mellom øvelser og prøver å ikke bruke den samme mer enn en gang i uka, med unntak av base-øvelsene. Hender jeg veksler mellom varianter der og. Form og volum har kommet seg, men styrken er litt på stedet hvil. Og det er min feil, men jeg tar ikke det så altfor tungt. Skal prøve å bli bedre på logging og så kanskje jeg kommer litt videre der og😉

Maksløft er det ingenting som heter her i gården…Jeg har et operert kne og et som trenger operasjon, har hatt isjias og får lett vondt i ryggen og albuene og skuldrene kunne egentlig trengt en tur til biomekaniker’n de og. Så det går mest i manualer og litt stang. Fader, nå hørtes jeg skrøpelig ut…Det er nok ikke fullt så ille, så lenge jeg tar hensyn til de skadene jeg har og trener slik at de ikke blir verre og kanskje til og med bedre og det har gått bra så langt. Hofta mi, kjenner jeg trenger litt mer mobilitet så det kommer jeg til å inkludere mer av fremover. Mobilitet og kjerne. Har nok vært litt for pumpe-orientert litt for lenge.

Så det er bare å kjøre på!

Nå skal jeg opp til svigers å spise lunsj🙂

Leave a Reply

