Dagens trening


Tok 400mg koffein og en servering MyRevolution NitroFuel til økten i dag. Fy fader for et fokus og trenings-giv!

Starten med stangroing og 3 oppvarmingsett, deretter:

95kg x 8, 90kg x 8, 90kg x 8, 90kg x 4. Brått stopp der gitt.

Følte akutt trang for ta noen markløft igjen siden ryggen har vært fin en stund, men det var en tabbe å ikke få det innfallet på starten, da hadde jeg hatt et par sett til inne…men det ble:

oppv. + 130kg x 9, 130kg x 6.

Deretter (5×1) x 3 cluster sett + 4,3,2 reps brede chins.

Så omvendt roing: 10 reps, 5 reps, 5 reps

Hammer curls, oppv + 8 x 20kg’s, 6 x 20kg + 6 x 20kg

Sittende curls i skråbenk: 3 x 8, 15kg. De siste 2 repsa var seeeigee…

Hadde planer om et par sett med ab-wheel rollouts når jeg kom inn, men da vare jeg helt tom….

Solid og god økt i dag med økninger over hele linja.

Nå sipper jeg til en servering Active Meal med mocca-sjokko smak. Ville prøve noe annet enn kun whey med malto for en gang skyld. Angrer ikke, den smaker jævlig godt og har en tykk og god konsistens.

Ser i speilet at formen kommer seg og, selv om jeg ikke er på diett lenger.

Dagens mat har vært:

Frokost: 100gr Active Meal i ekstra lettmelk og vann + 3gr vitomega og multivit.

Lunch: Isberg salat med 300gr svinestrimler i teryaki. + 1ss fett

Før/under trening: 400mg koffein, 50gr NitroFuel.

Etter trening: 60gr Active Meal.

Middag: Når den er tinet: 250gr Scampi, 40gr ris og isbergsalat med sweet chilli dip.

Kvelds: Tja…2-4 skiver grovt brød med hamburgerrygg og smøreost m/urter kanskje? + 3gr vitomega.

Nattmat ved baby-foring og skrik: Active meal eller whey/havremel….evt et par skiver og en shake.

Begynner å trives ganske godt med å trene uten fast program, men heller veksle litt fra uke til uke, rullere på øvelsene, treningsfrekvens etc…opplever økt motivasjon, økt styrke og økt volumtoleranse på denne måten fremfor å følge et opplegg slavisk. Jeg bruker hele tiden de metodene og prinsippene som er best for mine mål, så da ser jeg ingen grunn til å henge meg opp i den samme gamle regla hele veien. Forrige uke kjørte jeg antagonistisk hele uka, denne uka er push/pull-split. Neste uke kan det hende det blir en to split med ekstra fokus på armer. Syns triceps henger litt etter, så de kjøres hardt om dagen. Føler jeg meg lite motivert og litt sliten tar jeg ganske enkelt noen dager med lettere høyrep trening og litt øvelser jeg bruker sjeldent, en ekstra dag eller to med hvile og så er jeg klar igjen for en ny periode med 6-8 reps og 3-4 set. Bruker som regel å slenge på et par tolvere med mer isolerende øvelser og, så mine høyrep dager er mellom 15-20 reps. Av og til bestemmer jeg meg for en periode med fast opplegg, men det blir alltid fortere kjedelig enn noe annet så det er heller sjeldent. Jeg er ikke så forbanna strukturert som person, så hvorfor i allverden skal treninga mi være det da, så lenge jeg jeg overbelaster progressivt og varierer mellom lette og tunge dager er det meg revnende likelgyldig om uka begynner med bryst eller armer, 6, 8 eller 10-12 reps, så lenge det totale volumet og belastningen er tilfredstillende samt at jeg trener hver eneste muskel minst en gang i uka. Keywords: Variasjon, progressiv overbelastning, øvelsesutvalg, autoregulering, base-øvelser, støttemuskulatur, isolasjons-øvelser.

If it ain’t broken, don’t fuckin’ fix it🙂

Leave a Reply

