Status Presens


En liten update her i dag. Det blir lite engasjert blogging for tide, beklager dette, men det tar virkelig mye mer tid og krefter med et barn enn jeg noengang hadde forestilt meg. Hun er heldighvis ganske snill🙂

Treninga bærer preg av dårlig restitusjon om dagen, så jeg tar det litt på sparket. Det blir sirkus annenhver dag, med forbehold. Så jeg tar det rolig på ekstra slitne dager og gir alt på gode dager. Kosten er brukbar, men jeg får spist litt i minste laget. Fett% er nede litt til og kiloene er minus 5 siden siste tur på vekta for 3-4 uker siden. Formen er betraktelig bedre sånn sett. Håndtakene er på vei bort, men muskelmassen ser ut til å være i god behold og vel så det. Det blir litt flere cheatmeals for tida, og jeg må spise når fruen har jenta. Hun sover nemlig ikke så lenge av gangen om hun ligger alene. Så i dag gjorde jeg faktisk noe jeg ikke har gjort på flere mnd’r. Det hender kanskje 2 ganger i året. Jeg spiste en grandis til lunch. Matlysten på morgenen etter en natt med gjentatte oppvåkninger er noe laber, så det går for det meste i en god porsjon MyoRevolution’s Active Meal. Etter det blir det enten en lunch av grov/spelt brødmat og kjøttpålegg eller kylling og slike ting. Etter trening blir det en shake og en times tid etter blir det ett litt større måltid med noe alla samme som lunch’n. Kveldsmaten er somregel brød/kjøtt/fisk eller salat/kjøtt/fisk etc etc…så en shake rett før jeg hopper i bingen. Teller ikke kalorier nå om dagen, can’t be bothered. Jeg spiser når jeg kjenner sulten komme og spiser til jeg er mett. Men speilet forteller meg at min intuitive forings strategi ikke er helt på jordet, så vi berger fint🙂

Dagens trening:

Skuldre:

Band-pull aparts foran og bak + rotations.

Skulderpress med hantler: oppvarming + 21kg’s x 10 + 10 + 9 + 10

Fronthev (helt opp): 11kg’s, 10 + 10 + 10 ( de siste var litt seige, cheata litt der)

En-arms sidehev: 11kg’s, 10 + 10 + 10 (fremdeles litt plaget av albuene her, men skylder på kulda i dag.

Så ringte bestefar siom jeg prater med kanskje en gang hvert annet år, så jeg mista flyten litt, men fortsatte med:

fremoverbøyd sidehev: 12kg’s: 10 + 12…og der gav jeg meg for i dag.

Kjenner at jeg kan øke et kg eller to på skuldre nå. Jeg har satt styrken litt til side og heller økt volumet, men neste gang blir det økning i kilo og. Grenseløst irriterende at skuldrene skal henge såpass etter. Men jeg må ikke sutre for mye…min egen feil at jeg kun har trent lettere pumping på disse, fremfor litt styrke…Skal iallefall opp noen kg til her, selv om jeg ikke er noen styrkeutøver, så burde jeg forsåvidt være sterkere enn som så🙂

PWO-måltidet i dag var en heller kulinarisk opplevelse. Jeg har ikke kapasitet til å oppdatere oppskrift-delen om dagen så dere får den her isteden🙂

2 stk store kylling file

2 stk fullkorn tortilla lefse

et par isberg blader

2-3 sopp

en tomat

mager kesam

salt

pepper

rød løk

hvitløk

splenda

cocosa pure

lime.

Fres kyllingen som du har strimlet på langs i cocosa, salt og pepper. Mot slutten av steketiden skviser du en halv lime over og setter til siden mens du steker sopp og tomate raskt. Peppre tomaten litt med grovkernet pepper og dryss bittelitt hvitløk på soppen.

Ta en god klatt mager kesam i en liten skål, finhakk rød løk og rør rundt, ha i salt, pepper, splenda, hvitløk og lime i passe balanserte mengder. (Smak deg til, den skal være frisk og sursøt med et stort hint av hvitløk, men ingen av smakene skal dominere). Roll up and eat up🙂

Bon Apetite!

Leave a Reply

