Ny start


I dag begynner en ny start. Jeg begynner å bli mer vant til pappa-greiene og føler at jeg kan begynne på diett igjen. Men denne gangen skal jeg prøve noe annet har jeg funnet ut. Jeg er ikke så strukturert over lang nok tid til å kunne følge et 4-6 måltids oppsett fra morgen til kveld, så etter å ha lest meg opp litt her og der har jeg kommet frem til at jeg skal prøve Intermittent Fasting. Eller Periodisk Faste om du vil. Dvs at mellom kl. 00.00 og kl. 16.00 inntas kun vann, kalorifri drikke og kaffe. Jeg trener på fastende mage i 13-15 tiden og bryter fasten med en PWO-shake i bilen på vei hjem fra trening, og lager mat for resten av kvelden da. Innen midnatt samme dag skal jeg innta gitt antall kcal i 40:40:20 fordeling, eller 50:30:20 alt ettersom hva jeg føler for. Kommer til å ha litt slingringsmonn i innkjørings fasen mtp fordeling av næring frem til jeg finner en løsning jeg trives med.  Hoved delen av karbohydratene vil ligge innenfor 1-4 timer etter trening, og resten blir mest tracekarbs og godt fett. Og proteiner såklart.Har sendt en mail til Martin Berkhan og, så om han ikke er for dyr for meg så kjøper jeg et skikkelig oppsett av ham. Treningen blir XL programmet, forøvrig et av få ferdiglagde treningsprogrammer jeg virkelig liker. Anbefales! En annen ting jeg skal prøve meg på er noe jeg syns er ganske skummelt og jeg frykter store abstinenser og mulig feiling. Jeg skal kutte ut nesten all pulverbruken min. Vanligvis bruker jeg en scoop eller to til frokosten, to etter trening og en scoop eller to til kvelds. Ikke bare blir dette mange unødvendige kalorier på diett, men det blir også ganske dyrt i lengden for en som ikke er fast ansatt. So, heres the plan:

Jeg skal kun innta pulver rett etter trening, og da veksle mellom HydroWhey, Lean Mass Meal og diverse andre jeg favoriserer på pulverfronten. Men thats it. Ingenting ellers. Da skal alt komme fra MAT!

Så det blir gøy å se hva som kan skje.

Nå må jeg ta jentungen så Linn kan få en dusj.🙂

2 responses to “Ny start

  1. Det høres unektelig ganske praktisk ut, periodisk faste. Fortell gjerne hvordan formen er de første dagene, spesielt med tanke på å trene på fastende mage. Om du har tid😉

    Det er noe jeg selv har vurdert, kanskje ikke fordi jeg har så stort behov for å gå på diett (skal ikke konkurrere), men pga et svingende blodsukker, som jeg holder i sjakk ved å stadig ha mat i nærheten. Blir så grinete, vet du😉 Så er det folk som har erfaringer med at blodsukkeret blir mer stabilt, at kroppen justerer det slik at sultfølelsen ikke kommer før det nærmer seg slutten på fastetiden. Det som stopper meg, er at jeg stadig trener tidlig på morgenen, og at jeg trenger å ha næring i kroppen på trening, og at jeg er sulten som en ulv når jeg går ut derfra.

    Kutte ut pulverbruk, ja. Godt det ikke bare er jeg som er avhengig av gaineren min. Jeg lot være å kjøpe på en måned, for å fokusere på å spise mer MAT, men jeg savnet den så fælt😉

  2. Jepp. har lest om de som ikke føler så mye sult i det hele tatt etter en innkjøring, men jeg er litt skeptisk av samme grunn som deg. Jeg blir grinete jeg og. Men jeg må prøve. Er så lei av små puslete måltider som jeg blir sulten av igjen en time etter.
    Du skal få noen updates ja, klart det🙂

    Får første treningsdag på fastende mage i dag, så det blir annerledes. Skriver litt mer i kveld når jeg har tid.

Leave a Reply

