Just another Sundae :)


Men så bra er det dessverre ikke. Hot Fudge Sundae’s er ikke å oppdrive her til lands. Så da får vi nøye oss med en liten tur ned til sentrumen (som er en halv times kjøretur btw, så har dere en viss peil på hvor langt uti skogen jeg har rota meg), sammen med samboer, jentungen og svigers. Vi blei lokka med løfter om softis, og det er ikke alltid like lett og motstå. Halve med jorbærstrø, andre halvdelen med lakris. Fikk en fin kommentar en sommer for et par år siden når en kompis så meg kjøpe softis i beger. Jeg hadde lakris i bunnen, og som nevnt på toppen. “Akkurat som deg” glapp det ut av ham, “Litt tvetydig på utsiden, men kølsvart i bunnen”. Kan ikke annet enn å humre når jeg minnes den kommentaren der.

Ellers har jeg kommet frem til diverse beslutninger i løpet av helga. Jeg skal ikke trene på “gymmen” nedi sentrumen her lenger, iallefall ikke så lenge det er varmt og jeg kan bruke utstyret på låven. Dette gir meg flere ting tilbake: Jeg sparer ca 1500,- i mnd på bensin + 350,- til i treningsavgift. Jeg har ikke lappen enda, så fruen slipper å vente i bilen mens hun kjeder røffen av seg, men et 8 uker gammelt barn som skal ha mat og oppmerksomhet etc. Så bare der sparer jeg nesten 2 lapper i mnd som kan gå rett til mer treningsutstyr her hjemme og til webshopen. Neste på programmet er R.O.P.E.S. Kunne tenkt meg å handle inn disse for å få mer variasjon i treninga + bedre rehab. Prøve å hjelp til å sveise/snekre sammen en dips og chins-rack hadde heller ikke vært så toskens.

Så i dag har jeg snekra litt treningsprogram til frivekter og kroppsvekt, så godt variert som det lar seg gjøre med utstyret jeg har, godt implementert med de metodene jeg foretrekker å bruke selv for å oppnå målene mine: Muscle Mass. The BIG M&M😛

Har hatt noen dager treningsfri nå, så det skal bli godt å ta fatt igjen.

Så da avslutter vi ganske enkelt med et lite bilde fra dagens kardio med “prowler”🙂

God søndag folkens, hilsen Kenneth & Amalie🙂

2 responses to “Just another Sundae :)

  1. Du kan lage det selv:

    http://www.cooks.com/rec/view/0,197,158167-237202,00.html

    Nå måtte jeg nemlig sende mannen ut for å kjøpe is da jeg leste innlegget ditt. Her i gården er det jeg som ikke har lappen. Han har fått en veldig enkel oppgave, det er jo 17. mai og greier, og det er jo ingen som kjøper is da!! Det blir også innkjøp av sjokolade og nøtter, sjokoladen skal varmes i vannbad og deretter helles direkte over isen. Pluss litt cognac og kaffe, så blir det bra. Jeg skrive semesteroppgave, og må ha noe å styrke meg på!

    Så nå vet du det😛

  2. Takk for den. Gikk rett i favoritter.
    Noe å styrke meg på kunne jeg trengt selv, blei en tur innom en kar med det mest overfylte barskapet jeg noensinne har sett i går, så da tømte jeg egenhendig en helflaske med Zabrowka og noen shots med en slags belgisk sambuca, bare ikke så søt og klissen samt to kalde halve. Trening utgår i dag mao🙂

    Lykke til med semesteroppgaven!

Leave a Reply

