Endelig tid til overs :)


Lenge mellom innleggene mine her nå, jeg har verken hatt tid til å snoke opp artikler som er verdt å dele eller blogget treninga mi eller noesomhelst.

Jenta skal døpes (mot sin fars innerste vilje og dypeste tro), til helga så det har vært mye styr rundt det. Men samboern ville gjerne ha navnet hennes på den samme dåpskjolen hun brukte selv, pluss at hele svigerslekta er helt på trynet ville etter det dåpsgreiene. De lever ikke etter kristen tro, går i kirka kanskje hver sjette julaften og kan ikke et eneste sitat fra bibelen, men DØPES AV EN PREST, DET MÅ VI JO!? Er det mulig….For det første syns jeg jentungen skal spares besudlingen, og for det andre syns jeg hun skal få det valget selv, når hun er stor nok til å forstå hva det handler om. Da han hun døpe seg så mye hun vil, om det er den veien hun velger å gå i livet. Selv om far skal gi all sin kunnskap om filosofi, kvantepsykologi, moderne magi, esoterisk filosofi og alt det man ikke lærer så mye om på skolen videre til jenta🙂 Pappa har noen bøker i hyllen sin som har noen sannheter kirken helst vil at folk ikke skal forstå, så de skal jenta få lese når hun lærer seg engelsk🙂 Men da er det for sent, hun er allerede døpt, og kan ikke omdøpes. Hun kan melde seg ut av statskirken (hørt noe så idiotisk, som kirke og stat i en og samme!?), men hun kan ikke reversere dåpen. Men, for husfredens skyld, med god takt og tone (hehe), skal jeg binde min tunge og jatte med presten i morgen, kun for å tilfredstille svigerfamilien. Mest for å tilfredstille Linn, siden det er hun som hadde fått alt maset om far hadde sagt sine meninger til presten og blitt sparket på dør og dåpen avlyst. Men fy fader så forpult GØY det hadde vært! “Vil du oppdra barnet i kristen tro?”…”Nja, om kristen tro er å avle henne opp på selvmotsigelser, feberfantasier, dobbelmoral, hykleri og ufattelig dårlig låtskriving og musikksmak, så jo jøss, kan jo bli et artig kasus det🙂 “…Kan se det for meg…hele slekta i sjokk fordi noen faktisk sa hva de mente i en sitasjon hvor folk flest tar på skylapper og juger. Jesus elsker alle barna. Er det bare meg eller klinger ikke det helt som det skal? Forsåvidt noe kirken og dens arbeidere har bevist gang på gang med mang en stakkars altergutt. Vel, nok om det…Dagens trening folkens! :

Lår ext. oppv. + 11,10,12 med 6 plater. (Kneet tok denne fint i dag, så jeg kjører på med hele magasinet neste gang)

Strakmark. oppv + 8, 10, 8 med 80 kg. (Også denne tok knær og rygg pent, selv om jeg skalv litt i låret på slutten. Har brydd meg lite om å øke noe her det siste halve året, men skal få den opp i 100kg+ om ikke altfor lenge)

Sittende tåhev: 80kg , 20 + x antall burns x 2. (sikkert 100 reps totalt her, dro på som faan med burnsa)

Ting som markløft og knebøy utgår inntil jeg får en operasjon og kan tenke på slikt igjen. Frem til da blir det pusletrening med underkroppen, som er større en overkroppen allikevel, så da får jeg kanskje jevna ut litt.

Vekta ligger på 88.5 om morran nå, som er en total nedgang i morgen vekt på rundt 5kg siden jeg begynte å pusle med litt underskudd. Jeg kunne gjort dette mye mer seriøst, men det er satan så omstilling å være pappa, at det fokuset forsvinner litt. Tenker heller på hva jeg spiser, og prøver å ikke spise FOR mye.

Jeg vet jeg sutrer mye om at det å bli pappa går utover treninga og kostholdet, men det er ikke ment som sutring i den forstand at jeg er bitter, nei. Mer en konstatering av fakta🙂

Så uten videre selvforsvar går jeg å leiter etter den svarte skjorta mi som jeg skal bruke på dåpen til lørdag, som hverken er rein eller vet hvor ligger hen….

Enda godt jeg kjøpte 4 par nye sokker, ellers hadde jeg ikke hatt to like der heller🙂

Ha en flott dag🙂

4 responses to “Endelig tid til overs :)

Leave a Reply

