13 uker til med låvetrening :)


Nå er temperaturen såpass stabil at sommerens opplegg er et faktum. Det blir trening på låven 4 dager i uka, med en roterende 3-splitt, lette og tunge dager. Jeg har, lat som jeg er kjøp meg denne:

så jeg slipper å knote med excell for å følge fremgangen. Jeg har satt opp programmet med så mye variasjon utsyret mitt tillater, og tilogmed beveget meg inn på fordums territorie med militærpress. Håper skuldrene er såpass fine at de tar denne. Den ligger på lettdagen, så jeg tror det går fint.

Bodyminder er den mest fornuftige hundringsen jeg har brukt på årevis tror jeg. Den inneholder en trettenukers logg, hvor jeg bare fyller inn øvelser, set/reps/vekt osv. Den inneholder en ukentlig oversikt over kroppsmål, så jeg tok noen mål med myo-tapen min i dag. Fett% fikk jeg ikke målt, eller devs, jeg målte den til 6.5 som er helt på jordet. Antar nærmere 13-14 selv. Men jeg har aldri fått helt dreisen på kalipern, så jeg holder meg til speilet, målene og vekta. Vekta som forøvrig har minsket en halv kg til siste uka, og lagt seg på 88 blank i dag, gir en betryggende start. Sinnsforvirret som jeg er så sliter jeg med tanken på begrensede styrkeøkninger og masseøkninger, men har greid å si nok ganger til meg selv at med mindre fett vil du se bedre ut selv om du ikke blir så stor og tung.

Så planen er 13 uker med moderat underskudd, og sporadiske cheatmeals, for å se om ikke jeg kan få pressa meg ned 5 kilo til. Er jeg heldig så får jeg dette til uten så alt for mye muskelsvinn. I Bodyminder’n så er det også, ved siden av dagens trening, et ark for dagens måltider og slikt. Genial bok for oss latsekker som helst gjør minst mulig forarbeid selv🙂

Måltidsfrekvensen min blir noe ala spis når du er sulten, men jeg kommer til å telle kaloriene sånn ca, og legge til et måltid om jeg havner for lavt eller omvendt. Det blir oftest omvendt, jeg takler fint lite å kjenne på sult, så “deffing” for meg er et evighets prosjekt🙂 Begynner nesten å vurdere mantraer som “feit men lykkelig” eller “tjukk og go’, det er det no'”.

Så jeg håper tempen holder seg i tretten uker til og at høsten ikke kommer med et smell i september, så kanskje denne sommeren blir like rik som den er fattig, så og si🙂

Så….greier jeg fra 88kg til 83kg? Eller kommer sommerens fristelser til å bli for mange for en svak sjel som meg🙂

Neida, jeg greier det om jeg vil…men vil jeg det nok?

Ha en flott treningsuke folkens, og ta vare på de små tingene🙂

3 responses to “13 uker til med låvetrening :)

    • Innmaten er helt allright. Du kan logge fire sett og flere øvelser enn du trenger. Den har plass til litt notater nederst, type: øke 1kg neste uke. osv..evt vondt i skulder, bytte øvelse, slike ting…evt dagsform…du har en kolonne for dagens inntak av vannglass hvor du krysser av for hvert du drikker, du kan logge frokost, snack, lunch, snakc, middag og snack🙂 du kan logge målene dine og slike ting fra uke til uke, altså armer og bein etc, sammenligne fremgangen sånn sett, du kan logge startformen/styrken og sette målene å jobbe imot. Det eneste jeg har å utsette på den er at jeg trenger mer plass til å logge maten, men det finnes en som heter Dietminder og som er til det, matsiden her er vel å anse som en liten bonus. Og bakerst er det rom for andre notater + en plastlomme til programmet🙂
      Har sikkert glemt noe i farta her, men jeg liker den, kjøper garantert en ny om 13 uker.

  1. Pingback: Orden i sysakene! « Hildes treningsblogg

Leave a Reply

