Update, status presens (quo?).


Sommer’n er over og høsten blåser seg inn over oss med vindkast som kan gjøre skamme på selveste store stygge ulven.

Mye har ikke skjedd i sommer (insert “dessverre” at will), men det er egentlig helt greit. Jeg har hatt mitt å gjøre, jeg har hatt mitt å føre. Så hit hen har det ført:

Vi var å besøkte famililen min i Porsgrunn i en uke, fikk hilst på noen jeg ikke ser altfor sjelden, inkludert en kompis jeg ikke har sett på, tja…12 år? Niesen min ble døpt og bestefaren min fikk holde sitt første oldebarn. Nesten hele familien fikk hilst på Amalie for første gang i sommer.  Jeg spiste cheeseburger 3 ganger den uka, og fikk shoppet nytt belte. Jeg fikk Thea (niesen) til å sove i vogna si etter en tur rundt barndomskvartalene, etter at moren ble mer og mer frustrert av barnet sitt som ikke ville gjøre det mamma ville hun skulle, (who’s fucking superuncle!?) Jeg fikk en økt på ProGym Grenland med nevnte kompis og er fremdeles rimelig snurt over at denne bygda her (jmf. plassen gud forlot og djevelen glemte) ikke har et skikkelig gym, men isteden et mikroskopisk helsestudio hvor lensmannen skuler litt i skjul på de av oss som bruker hantlene på enden av rekken før vi går løs på diverse dropsett og supersett. Veier du over 80kg her i bygda er du boler. Bruker du GASP, så er du boler. Tar du i på treninga med et grynt eller brøl?….jepp, boler. Jeg kan telle på en hånd hvor mange av oss som faktisk tar i litt når vi er der…resten pusler litt rundt mens de har syforening mellom settene. Anyway…sommeren, ja..Porsgrunn..så mange å treffe, men så liten tid. Tiden skulle strekke til litt mer enn det som er menneskelig mulig å organisere i løpet av en uke. X-box med lillebroder’n. Byturer med søster, tv-serier med ammende samboer og kaffebesøk med tanter og kusiner. Tiden gikk fort. Jævlig fort. Syns ikke jeg mer enn hadde pakket ut og slappet litt av på sofaen før vi måtte pakke ned igjen. Håper vi får til en tur om et par mnd’r..dette er en del av livet som definitivt skriker etter en høyere frekvens.

Innimellom alt dette har jeg også fullført mitt første eventyr som heter HST. Hypertrophy Spesific Training. Jeg valgte å ta den som kalles Vanilla HST, dvs den generell utgave Bryan Haycock har laget som eksempel på siden sin. Mer om det i morgen, nå skal jeg ha en dusj, åpne en boks med Dream vanilje is, strø litt salt lakris over ene halvdelen og litt dansk sjokoladesaus over den andre halvdelen, lene meg godt tilbake i sofaen og slappe av litt før jeg hopper i dusjen.

God helg🙂

Leave a Reply

