Flytting, Xbox, døde katter og farvel til hjemmetrening.


Da har vi ordnet oss en ny leilighet. 69kvm, 2 soverom og drøyt 2.5km fra sentrum. Det slår glatt 3.3 mil fra sentrum. Så derfor har jeg solgt mitt ettervert så kjære treningsutstyr. Jeg pleide å trene “utendørs på låven” når temperaturen tillot det. Men ikke mer. Det var litt trist, men det har gjort sin tjeneste vel. Så nå blir det trening på bygdas treningsstudio. Må nok legge unna noen bursdagskroner å kjøpe 6mnd’rs kort. Gidder ikke unødvendige faste utgifter hver bidige måned.

Mye godt følger med flyttinga, men endel kjipe dager har det også vært. Vi får et soverom til jenta vår, kommer mer sentralt, jeg kan gå til pendlerbussen om jeg får jobb i byen, jeg kan gå/sykle til jobb i sentrum. Noe jeg ikke har kunnet det siste året. Men det hadde sin pris. De godtok ikke husdyr, så våre kjære Tequila og Lucifer måtte en tur til dyrlegen og få sin siste medisin. Det var rett og slett grusomt å måtte pakke de inn i bur og bag, bare for å ta de med til avlivning. Vi angret hele veien tilbake, og jeg hulka og hiksta mer enn jeg har gjort på flere år. Tror ikke jeg har grini så hardt siden onkelen min døde. De to kattene har vært fast inventar i sofaen, foran kjøleskapet, ute mens vi røyka –  ja, overalt i over to år. De hadde personlighet og hjerte i monnevis og nå skulle de bare dø, uten å ha gjort noe som helst, annet enn å bare være overflødige….det føltes horribelt. Vi grav dem ned med to fulle matskåler og et bilde av dem hver, laget et kors av kvister og hulket litt til…Jeg ser fremdeles etter de i vinduet for å se om de vil inn…håper det går over snart. Så takk for godt selskap under mange treningstimer på låven, foran tv’n og i sofaen.

Pengene som treningsutstyret dro inn var ikke så værst egentlig, med tanke på at jeg hadde spart inn totalt ca 12-14 mnd’r med abonomentsavgift tjente jeg faktisk et par tusen. Så da blei det ny Xbox 🙂 Har jo kommet en Slim-variant med innebygd HD og WiFi, men den “gamle” Elite’n var å skaffe til den nette sum av 1595,- på Siba, så da var det ikke mye å tenke på. Sparte ca 600,- på å velge den fremfor den nye. Så nå venter jeg den om et par dager sammen med Assassins Creed 2 og Splinter Cell Conviction. I oktober og november kommer 2 andre spill jeg har meeeget store forhåpninger til, så det blir mye spillmoro fremover 🙂

Treninga fremover blir nok som planlagt med 2mnd HST 2 split, så 2mnd med 4 split, for variasjon. Vurderer å teste ut Stronglifts og, bare fordi jeg aldri har trent på akkurat den måten, men benken på “helsestudioet” suger, så det blir floorpress isteden evt. Blir vel noe updates på den fronten og.

Spist relativt greit i det siste, selv om jeg tar det litt mer som jeg føler for om dagen. Havre Cheerios til frokost i dag, omelett med ost og skinke til lunch.

Så har min datter lært å snakke! 🙂 Eller det vil si, hun sier enkelte ord, men det første og tydlige ordet hun sa var :

Ha en flott dag 🙂

4 responses to “Flytting, Xbox, døde katter og farvel til hjemmetrening.

  1. Ååå, disse dyra! De kryper innunder huden vår og blir værende. Trist å ta farvel! Håper dere får det trivelig i ny leilighet! 🙂

Leave a comment