Tanker etter Tolv.


Nå begynner det å ligne litt etter flyttinga. Har fått på plass endel, men er mye som gjenstår…trodde ikke vi hadde akkumulert så mye stæsj. Jeg er sikker på at jeg kunne kasta over halvparten og ikke savna en drit. Men å kaste ting er som å gå videre for noen, og som å kappe av lilletåa for andre. Samboern min tilhører siste der. Vet aldri når du kan få bruk for det vøttø. Jeg vet såpass at om du stuer det bort, så er det nettop fordi du ikke har bruk for det, og om du ikke kan forespeile deg et gjenbruk i overskuelig fremtid så er det per deff “CRAP”. Pælm det, brenn det, få det bort….det tar opp plass. Det gjør fullt brukbart areal unyttig for andre potensielle bruksområder og kaster skam over det vi kaller “fremdrift”. Enten det være seg fysisk eller psykisk fremdrift, vil enhver gjenstand som tilhører fortiden, være besatt av minnene og assosiasjonene til den tingen. Det hemmer nyskapelse og utvikling.

Jeg har aldri vært noe særlig til å ta vare på bilder. Jeg synes de forteller meg noe jeg som oftest husker på en helt annen måte. Og det blir feil. Jeg vil ikke ha et fysisk bilde til å representere minene mine. Jeg vil huske det slik jeg husker det, og jeg vil glemme det likedan. Enkelte ting kan være ladet med en positiv opplevelse, så av og til holder jeg på den tingen en liten stund. Jeg velger å bære sentimentet videre, til jeg kjenner at jeg ikke “føler ved det” lenger. Andre ting vil jeg gi ny verdi. Det kommer helt an på. Men som oftest, med få dyptliggende unntak…er det søppel. Og Søppel kaster man.

Sov Godt.

3 responses to “Tanker etter Tolv.

  1. Her i heimen er det akkurat likedan. Bare at jeg er den som vil kaste, og mannen den som vil ta vare på ting. Så jeg kjenner problemstillingen. Huset vårt er attpåtil hans barndomshjem, så på loftet her er det eskevis med stæsj fra tre generasjoner av hans type. Jeg kaller det for twilight zone, og går ikke opp dit.😛

    Deilig å snart komme i orden!🙂

    • Er heldigvis ikke så altfor mye lenger. Jeg har fått bort endel..til og med noen par med sko!😛

      Ja, er digg få litt orden på sakene. Eneste som mangler nå i mine øyne er godstolen min foran xboxen, så er jeg i mål🙂

Leave a Reply

