Godt. Nytt. År.


Det får vi håpe at det blir. Forrige års fadeser er tilbakelagt og vi kan gledelig ønske nye velkommen. Så i god retrospektiv ånd tar jeg et offentlig blikk på året som gikk. Hva husker jeg egentlig? Har jeg glemt noe viktig? Hva har jeg egentlig gjort som jeg burde ha husket? Burde jeg gjort noe annerledes? (Helt sikkert). Hva var bra og hva var dårlig? Jeg har av ukjente årsåker en svært, svært elendig evne til å huske ting kronologisk. Så mine bakovervendte tanker har riktignok skjedd, men sannsynligvis ikke i den rekkefølgen jeg nevner de.

Januar 2010: Nytt år nye umuligheter. Så langt tilbake kan jeg virkelig ikke holdes ansvarlig for å huske :) Men min kjære samboer var høygravid, så det ble nok bært noen spybøtter i forkant av dette, samt litt endringer i matvanene. (Ja, mine også…enkelte ting lukter visstnok ekstremt kvalmende når man er gravid).

Februar 2010: Det var vinter.

Mars 2010: 21 Mars, 2010 ca kl halv tolv på natten, kom min lille Amalie til verden. Lilla, flatklemt i skallen og full av blod og fostergørr var hun ikke så utrolig vakker i allmen forstand, men i det øyeblikket visste jeg at jeg så på den vakreste lille jenta jeg noengang kom til å stifte bekjentsskap med. Og hun har bare blitt skjønnere for hver dag siden. Pappa’s lille pike sier du?

April 2010: Det begynte smått å bli vår.

Mai 2010: Våren kommer mer og mer.

Juni 2010: Våren er over, men hvor blir det av sommeren? Tidenes kjipeste sommer på Fosen. Regn regn regn, dårlig med sol.

Juli 2010: Litt mere middelmådig sommer går sin gang, og en søvnløs far prøver å gjøre sitt beste med den nye tilværelsen.

August 2010: Vi begynne å se etter ny leilighet, litt mer sentralt enn 3.3 mil fra nærmeste Rema 1000.

September 2010: Vi fant en ny leilighet omtrendt 10x nærmere🙂

Oktober 2010: Vi flyttet inn og jeg kunne begynne å trene fast på bygdas treneingsstudio. Vektene til love-gymmet ble solgt. Våre kjøre pusekatter ble også tatt av dage like før dette. Null dyr i nye kåken.

November 2010: Sånn går no dagan.

Desember 2010: Håndleddet går til helvete, så jeg er ubrukelig til alt fra trening til bleiskift. Lege time snart. Amalie sin første jul og det tar vel nærmere to timer å pakke opp alle gavene hennes. Julegavene til far var også i allright monn, og gavekort + cash resulterte i bestilling av en Pro-Ject RPM1.3 platespiller og et Graham Slee Communicater phonotrinn. (Oh heilage lykke). Det var i denne mnd at jeg også fikk vite at gaven fra mamma i Canada ble sendt i retur pga ukjent adresse. (FAAAAN!!!) Det var den nye skiva til Massive Attack på vinyl, med nydelig artwork, trykket på godt gammelt vis og kommer seff i begrenset opplag. Jeg fikk et par Dali 2002 i julegave fra Linn (samboern) som gjør en helt allright jobb sammen med Fatman iTuben frem til far får spart opp nok pæng til en fet rørforsterker (evt solid state utgangstrinn og rør i fortrinn) og noen higher end høyttalere :) Prisklassen nevnes ikke, men ligger per nå i kategorier “Det er lov til å drømme”.

Så kort oppsummert: Jeg ble far og fikk meg nytt anlegg :) Godt nyttår🙂

2 responses to “Godt. Nytt. År.

Leave a Reply

