6 mnd’r = forfall.


Seks måneder har det gått nå, siden sist jeg løftet en vekt. Senebetennelsen har enda ikke gitt seg. Den har blitt såpass mye bedre at jeg kan lukke hånden å klemme igjen, så til uka skal jeg prøve meg på et fullkropps program igjen. Jeg kan ikke holde i noe å vri hånden enda, men jeg kan dytte og dra, og det betyr markløft, benkpress, skulderpress, pull ups, pushups og slikt🙂

Det tok et par mnd’r før jeg greide å akseptere at kropen forandret seg, sakte men sikkert til det ugjennkjennelige🙂 Men etter å ha svelget stoltheten og den kamelen det var etter å se så mye jobbing med mat og nøye planlagt trening, har jeg kommet mer til ro med at det er bare en liten periode i livet, og jeg kommer raskt nok tilbake.

I mellomtiden har jeg hatt tid til å reflektere en del over treningen, meningen med den, målene mine som de var, og dagens utgave av disse.

Jeg er pdd ikke motivert til å spise så strikt som jeg gjorde før. Jeg vil nok i korte perioder stramme inn rammene, men ikke på samme nivå.

Jeg har ikke tid til å sette av så mye til planlegging og utføring av treningen, jeg har jobb og familie, og disponerer ikke lenger det det krever mtp matlaging, trening, arbeid, familie-tid og alt det.

Jeg har satt meg enkle mål i første omgang. Jeg veier i dag ca 80kg, og vil ned noen prosent i fett, og se om ikke jeg kan få tilbake litt kjøtt i samme slengen. Om jeg innen 6mnd veier det samme, men med 5% mindre flesk, er jeg fornøyd🙂

Jeg har satt av 2 dager i uka til trening inntil videre, det blir ingen flying start nå. Derfor fullkropp.

Så får vi se hva som skjer.

Ellers går alt strålende fint. Jeg har alle delene til forforsterkeren/bufferen som jeg bygger, en First Watt B1. Skal begynne å drille noen hull i chassiset til uka, så er det bare o koble sammen det gjenstående. ( http://www.passdiy.com )

Amalie har lært å si, foruten mamma og pappa og nammenamm: data og ipod.

Forresten, hvis noen i trondheims området har en didgital stifttrykksvekt å låne bort i noen dager, per post, så blir jeg glad. Den blir godt ivaretatt. Jeg ser bare ikke poenget ved å kjøpe en ny til 700 spenn, når jeg bare skal bytte en pickup.

Siste plata til Audrey Horne anbefales forøvrig på det sterkeste. Metall av den gode sorten av normenn slår sjelden feil🙂

Ha en fin sommer folkens!

2 responses to “6 mnd’r = forfall.

Leave a Reply

