Back in action :)


Tirsdag hadde jeg min første økt på et halvt år! Handa er i fin form igjen og det meste gikk greit bortsett fra benkpress, men tror den skal gå seg til med litt håndleddstøtte🙂 Hadde helt glemt den deilige følelsen etter en økt. Fantastisk.

Nedturen var jeg vel egentlig forberedt på. At styrken i dag er på fjorårets oppvarmingsnivå kom ikke som en bombe…det allrighte var at selv om jeg har blitt mye svakere og mindre utholden, er at musklene fremdeles er der. Litt mindre i størrelse og litt svakere, men nok på plass til at speilet funker som en motivasjonsfaktor. Og speil må man ha. For teknikken sin skyld, såklart. Ikke fordi jeg digger å se blodårene sprette opp av armene🙂

Så jeg tenkte å ta det pent i starten. En økt denne uken. To økter neste uke. Så gjør jeg det enkelt med et komme i gang program (fullkropp) fra Pavel Tsatsouline’s “Beyond Bodybuilding”. Såkalt Russian Fatigue Cycling. Plukk opp boken, folkens. Pavel har masse å lære bort, så hvis du vil ha bøkene hans (jeg har tre), så send meg en mail.

Når jeg kjenner meg i noenlunde grei form igjen, var planen å fortsette med en 5×5 variant tre dager i uka. Enten det eller noe egenkomponerte greier med to dager baseløft og en dag med supplerende øvelser ala Stuart McRobert i Brawn…vi får se. Jeg finner mindre tid til trening for tiden, med jobb og familien og diverse, så jeg må finne en balanse mellom de gode tingene i livet🙂

Fant forøvrig mye (u)balanse i en halv flaske Upper Ten i går🙂

Ellers, tja hva skal man si. Bloggen var opprinnelig ment som en treningsblogg, men motivasjonen til å holde den gående jevnlig falt like raskt som viljen til å gå på diett i 4mnd. Livet er for kort til å kaste det bort på ekstrem-jåleri🙂 Kanskje jeg forandrer oppfatning siden, men nå skal jeg bare trene og kose meg, bli sterker og se om jeg ikke kan få tilbake noen av de musklene jeg mistet i skadepausen. Så mat skal spises og god mat skal det være🙂

Snart ferdig med å bygge B1-bufferen og, men klumsete som jeg er borret jeg hullene til volumkontroll og linjevelger litt for skjevt til at det blir pent, så jeg må lage et par nye front og bakdeksel i FPE CAD’n og bestille de snart, så jeg får montert den. Ingen hast forsåvidt, jeg har ikke bruke for den før jeg hsr bygget ferdig F5’n. (www.passdiy.com & http://www.firstwatt.com)

Fortsatt go himmelsprett. Jeg er ikke kristen, men tar gjerne en rød dag midt i uka😉

 

4 responses to “Back in action :)

  1. Flott å høre at du er tilbake i trening, og lykke til videre!🙂

    Vurderer å lese den boka, likte veldig godt Pavel’s bok ‘The Naked Warrior’.. Har du lest ‘Power to the People!’, hva synes du om den? (vurderer å lese den også..)

    • Hilde: Kanaskje det ja. Han godeste Roy Holte holder jo til bare en snau times kjøring unna her. Har tenkt på å titte innom, men har lissom aldri blitt noe av.

Leave a Reply

