Tanker på en hviledag


Når jeg ikke trener, så leser jeg om det.

I dag har jeg gått igjennom The Periodization Bible 2 ganger, lest x antall tråder på diverse fora , og finjustert mitt eget treningsprogram. Ja jeg er en obsessive compulsive tweaker. Om jeg føler etter er par uker at noe ikke føles 100% så må jeg justere på papiret. Jeg trenger strengt tatt ikke noe låst program å holde meg til siden jeg autoregulerer stort sett hele veien uansett, men henger meg allikevel opp i at det skal se bra ut sort på hvitt, før jeg ser hvordan det passer i praksis.

Treningsprogrammet mitt nå er en tre splitt, med litt fokus på styrke og hovedvekt på volum. Men i det siste har jeg vært litt breial med vektene, noe som på det siste settet nesten alltid går ut over utførelsen, så n i dag tok jeg en allvorsprat med egoet mitt og bestemte meg for å fjerne 10-20% belastning og holde en strikt og god form hele veien. Jeg vet jo selfølgelig at dette er best, men av og til er det litt gøy å legge på noen ekstra kilo selv om det blir litt hiv og hoi teknikk. Så fra nå av skal jeg fokusere 100% på utførelsen av økten, ikke hvor mange reps jeg greide å svinge opp med hele kroppen.

Det ene kneet mitt skriker etter operasjon, men det tar nok like lang tid før jeg får det som på det andre kneet, det vil si at det må gå så langt som at jeg hinker til legen å sier hvor mye lengre må jeg vente 😛 Så inntil da er det kun Bulgarske utfall og strake mark på meg. No squatting whatsoever. Knea ber om nåde vær gang uansett hvor god teknikken er, uansett hvilken variant av bøy jeg utfører, so no more. Dessuten er jeg fornøyd med størrelsen på låra mine, så med markløft på ryggdagen skulle jeg greie meg fint. Markløft går overaskende bra mtp knærne så dette kan bli saker.

Så med et treningsprogram ispedd god gammeldags 3-4×5-8 , 3×8-12, et par 12-15 finishere, litt rest pause og noen dropsett på dagsformen ispedd litt core og (pre/re)-hab + cardio på hviledagene burde det holde inntil videre.

Dietten derimot har jeg slurvet forferdelig med….blir rett og slett for mye med det fokuset der i tillegg til å lære å være pappa 🙂 Men det har jeg sikkert sutra om før så den lar jeg ligge.

Jeg spiser når jeg er sulten og får i meg nok prottis, passe karb og passe fett…Sånn litt klysete sett så er det en mager trøst at selv når jeg er mest slurvete med kosten, spiser jeg 80% bedre enn den gemene hop 🙂 Så om kjærleiksringen forsvinner helt før jeg skal flæshe den bleikfeite kroppen i sommervarmen gjenstår å se. Er ikke noe mål i seg selv, men skal ned på 10% og holde meg der.

Oppsparinga til mitt kjære hobbyprosjekt og nyfødte hjertebarn: webshopen, går og sin gang. Blir vel innkjøp av ny printer neste uke, så da er den i boks. Har vært i kontakt med diverse leverandører og, så jeg vet hva jeg må legge av før oppstart 🙂 Håper å kunne åpne til høsten. Så nå hiver jeg meg over alt jeg kan av tips og triks til selvstendig næringsdrivende om skattefradrag og alt sånt. Hvis noen der ute driver ENK og kan gi meg noe inside info så tar jeg vel imot 🙂

Skal slutte å kjede dere med noe mer dilldall, så nå tar jeg jentungen med på en en liten kveldskardio 🙂

Leave a comment